Loader

Butici mirisima šalju poruku

Butici mirisima šalju poruku

Koliko puta Vam se desilo da uživate u kupovini, ali i da više vremena provedete u radnjama u kojima postoji specifičan miris koji Vas privuče? Da li je taj miris u Vama probudio osećaj radoznalosti, potrebe da produžite svoj boravak u objektu ili kupite jedan komad odeće više nego što ste planirali? Nemojte zaboraviti, svaki miris ima određenu poruku koju nosi, a na Vama je da je protumačite na odgovarajući način.

Čulo mirisa reaguje brže nego ostala čula

 

Naučno je dokazano da mozak reaguje na miris pre nego što telo napravi reakciju na bilo koji nadražaj (dekoraciju izloga, svetlo, raspored u butiku, muziku). Zbog toga odabir pravog mirisa može uticati na povećanje percepcije o kvalitetu robe i doprineti produžavanju vremena zadržavanja u prodajnom prostoru.Razlog tome ogleda se u podsticanju stimulisanja emocija i povezivanja mirisa sa pozitivnim (ili negativnim) iskustvima i tendenciji da uživaju u specifičnim aromama konkretnog mirisa u prostoru.

Aromatizacija prostora u butiku

Psihološki uticaj aromatizacije prostora

 

Pokretanje mirisa u maloprodajnom objektu kada jednom započne svoje delovanje na kupce i potrošače, teško se kasnije može eliminisati. Izazivajući trenutne, emocionalne odgovore, mirisi utiču na donošenje odluke o kupovini, ponovljenu kupovinu i posebno, pozicioniranje u svesti potrošača.

U proseku, svako ljudsko biće udahne 20.000 puta dnevno, a sa svakim novim dahom dolazi prilika da se predstavi drugačiji proizvod.

Mirisi sa posebno dizajniranom notom za butike ali i modne brendove su dizajnirani da izraze ukupnu poruku brenda i okruženje, poboljšavajući percepciju, emocije i vezu sa ciljnom publikom, čime postaju integrisani u nezaboravni aspekt ukupnog identiteta i komunikacije brenda.

 

Mirisi u prostoru nose određenu poruku

 

U buticima ženske garerobe koja je najčešće usmerena ka mladim i odraslim ženama, u zavisnosti od poruke koja se želi poslati biraju se i mirisi. Tako se, na primer, ukoliko su ciljna grupa mlade i ambiciozne žene, poruka koju miris nosi usmerena je na romantiku, eleganciju i zabavu, dok je za odrasle žene poruka sadržana u mirisu usmerena na ženstvenost, pouzdanost, eleganciju, porodicu. Sa druge strane, butici muške garderobe koji targetiraju mlade usmerni su na komfor, zabavu, dinamičnost dok je poruka usmerena ka starijima sadržana u mirisinim notama koji drvenaste osnove koja teži da ukaže na luksuz, muškost, prefinjenost.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.