30 jul Marketing strategija koja aktivira sva čula
Ukoliko ste se nekada zapitali šta je to što održava lojalnost Vaših klijenata, verovatno ne biste ni pomislili o korišćenju senzornog marketinga. Upravo su primeri iz prakse, najbolji primeri koji mogu da Vas inspirišu i pokrenu na razmišljanje. To su često zanimljive, emotivne kampanje osmišljene kako bi privukle kupce na različitim nivoima. Ako tome dodate aktiviranje čula mirisa, ukusa, dodira, sluha i vida, tada ste svoju strategiju u potpunosti zaokružili.
TAKTIKA I STRATEGIJE SENZORNOG MARKETINGA
Suština senzornog marketinga jeste kreiranje veze sa potrošačima. Korišćenjem čula u kreiranju strategije za privlačenje novih klijenata i održavanja lojalnosti postojećih, senzorni marketing ima za cilj da sugeriše način na koji će se potrošači ponašati shodno određenim emocionalnim implsima. Korišćenjem strategija koje aktiviraju čula, kupci/potrošači stvaraju emocionalnu vezu sa brendom ili preduzećem, kreirajući na taj način jasnu sliku u svojoj svesti.

VEZA IZMEĐU BRENDA I POTROŠAČA
Za uspeh svakog marketinškog plana, neophodno je da postoji dobra povezanost i razumevanje ciljne publike u odnosu na brend. Suština jeste da se glavne karakteristike i vrednosti brenda istaknu na specifične i nenametljive načine tako da ostanu urezane u svesti potrošača. Jednom kada se kreira takva slika, kreće se u kreiranje strategije koja će omogućiti uključivanje svih senzornih aspekata u promociju brenda.
PRONAĐITE SVOJ ZVUK I KOMBINUJTE GA SA MIRISMA
Vid, miris i zvuk kombinuju 99% svih informacija o brendu. Kako je zvuk stalno prisutan oko nas, tako je u kreiranju marketing strategija ova dimenzija od izuzetnog značaja, posebno kada se ima u vidu mogućnost njegove kombinacije sa čulom mirisa. Jedno istraživanje je pokazalo da je prodaja francuskih vina daleko prevazišla prodaju nemačkog vina kada se u prodavnici puštala francuska muzika, i osećao miris francuskih sireva – potrošači su imali osećaj da se nalaze na pikniku u Provansi.
Pored toga, uključivanje limbičkog sistema zapravo omogućava povezivanje sa emocijama. Pažljivo odabrane arome mirisa koje će se koristiti u prostoru imaju za cilj da podstaknu potrošače da kupuju više, ali i da se na određeni način povežu sa proizvodom/brendom. Prilikom odabira mirisa preporučujemo konsultovanje sa našim timom stručnjaka koji će, na osnovu svog dugogodišnjeg iskustva i sprovedenih istraživanja doprineti odabiru najadekvatnije mirisne kompozicije za Vaš poslovni prostor i poslati poruku Vašim poslovnim partnerima o vrednosti Vašeg brenda.
No Comments